2E Verkeer
Bedragen * € 1.000 | Begroot | Begroot na wijziging | Rekening | Afwijking |
---|---|---|---|---|
Lasten | 630 | 664 | 546 | 118 |
Baten | 55 | 55 | 32 | -23 |
Saldo van baten en lasten | -575 | -609 | -514 | 95 |
Mutatie reserve | 27 | 16 | -18 | -34 |
Gerealiseerd resultaat | -548 | -594 | -533 | 61 |
Tabel afwijkingen
Omschrijving | Bedrag |
---|---|
MUP | 34 |
Veerdiensten | 10 |
P-budget | 30 |
Overig | 21 |
Subtotaal | 95 |
Mutatie reserve | -34 |
Totaal na mutatie reserve | 61 |
Toelichting afwijkingen
MUP
De afwijking bij het MUP is deels te verklaren door minder exploitatiekosten voor de voorbereiding van de Spooronderdoorgang Wolfheze. Deze kosten zijn deels ondergebracht onder het investeringskrediet van de Spooronderdoorgang Wolfheze. Daarnaast zijn er minder kosten gemaakt voor voorlichting en educatie.
Veerdiensten
In het resultaat van de veerdiensten zit nog een correctie over het jaar 2020. Door de coronacrisis heeft de veerpont destijds niet geheel volgens de reguliere vaartijden gevaren, daardoor vielen de kosten lager uit. Dit is destijds niet meegenomen in de jaarrekening 2020.
P-budget
Een toelichting op het totale p-budget kunt u vinden in paragraaf 5 Bedrijfsvoering, onderdeel ‘Organisatie en formatie’.
Overig
Onder de overige kosten vallen onder andere nieuwe wegmarkeringen, hiervan is minder uitgevoerd dan was begroot.
Door vertrek van een vaste medewerker
Het vertrek van een vaste medewerker Verkeer is niet volledig aangevuld door krapte op de arbeidsmarkt. Daardoor hebben we een aantal werkzaamheden niet kunnen uitvoeren, dit heeft invloed gehad op MUP, p-budget en overig.