Er is door de 3G en De Connectie gezamenlijk opvolging gegeven aan de aanbevelingen uit de evaluatie. Er is gewerkt aan:
- het ontwikkelperspectief '21 - '25
- visie op dienstverlening & verbetering dienstverlening korte termijn
- periodiek overleg over het oplossen van openstaande knelpunten in de dienstverlening
- versterken van de Governance o.a. door het goed inrichten van portfoliomanagement.
- harmonisatie- en standaardisatie agenda
Daarnaast lopen de verbetertrajecten van de IV-keten. Het faciliteren van het thuiswerken door het versneld realiseren van de uitrol van office 365, w.o. teams, is versneld gerealiseerd. Hiervoor zijn extra mobiele devices uitgeleverd en op kantoor zijn de thin clients vervangen door docking stations. De versnelde afschrijving van de thin clients leidt tot een eenmalig nadeel in deze jaarrekening.
Resultaat is dat iedereen die thuis moest werken ook snel thuis kon werken.
De 1e fase 1!Connect is met uitzondering van het project telefonie (zie par. 1.3.5.4) afgerond. De 2e fase 2!Connect is gestart en heeft in 2021 geleid tot een gemeenschappelijke ict omgeving, waarop voor de gemeente Renkum sinds eind 2021 de applicaties draaien van burgerzaken en het Sociale Domein. Ondanks de beperkte capaciteit in Renkum is het gelukt om de gebruikers van de gemeente Renkum in 2021 als eerste - voor wat betreft de gezamenlijke businessapplicaties- over te laten gaan naar deze nieuwe digitale werkomgeving.
De migratie van de overige applicaties vindt in 2022 plaats, waarbij rekening moet worden gehouden met aanvullende eisen vanuit veranderende of nieuwe wet- en regelgeving (BIO), technologie en/of wensen van de klant.